Pensilvanya Eyalet Üniversitesi’nde üzerine çalışılan bir proje ile tipik bir elektrikli araç aküsü için şarj müddeti 10 dakika üzere kısa bir mühlete indirildi. Araştırmanın yöneticisi olarak misyon alan Chao-Yang Wang, “Daha küçük, daha süratli şarj olan pillere olan gereksinim her zamankinden daha fazla” dedi.
Kaliforniya Hava Kaynakları Konseyi, Golden State’de akaryakıtla çalışan araçların satışına kısıtlamalar getirmek ve nihayetinde yasaklamak için Ağustos ayında kapsamlı bir plan kabul etmişti. Bu plan kapsamında, 2035 yılına kadar Amerika Birleşik Devleti’ndeki araba pazarında bulunan araçların içten yanmalı motorlu araçlar olmaması hedefleniyor.
Wang, yeni araba satışlarının pille çalışan elektrikli araçlara (EV’ler) kayması durumunda, piller için iki büyük dezavantajın üstesinden gelmeleri gerektiğini tabir etti. Birinci olarak, şarj edilmeleri için çok vakit gerekmesi. Akaryakıt pompasında birkaç dakika harcamak yerine, birtakım EV’lerin aküye bağlı olarak yine şarj olması tüm gün sürebilmektedir. İkinci olarak ise, verimli ve uygun fiyatlı olamayacak kadar büyük olmaları.
Laboratuvarı State College merkezli startup ile ortak olan Wang, “Hızlı şarj teknolojimiz, hammaddelerin kullanımını azaltacak ve uygun fiyatlı elektrikli arabaların kitleler tarafından kullanımını sağlayacaktır diye umuyoruz” dedi.
Piller en verimli halde sıcak olduklarında çalışırlar. Pilleri daima olarak yanlışsız sıcaklıkta tutmak performansları açısından epeyce değerlidir. Wang ve takımı, sıcaklığı pilin içinden düzenlemeye karar verdi. Araştırmacılar, yeni bir pil yapısı geliştirdiler. Wang, yapılan bu yeni pil sıcaklık düzeneği ile pillerin 10 dakikalık süratli şarj mühletine sahip olduğunu açıkladılar.
Araştırmacılar, süratli şarj olan pillerin tesirinin çabucak olacağına inanıyorlar. “Her içten yanmalı motorlu arabanın 150 kWh donanımlı bir MESKEN ile değiştirilmesi için kâfi ham mineral olmadığından, EV’lerin ana akım haline gelmesi için süratli şarj mecburidir.” sözlerini kullandılar.