Şarj istasyonu kurmak akaryakıttan zor! Sektörde zorluklar büyüyor

“`html

Elektrikli Araçların Yükselişi ve Şarj İstasyonu Zorlukları

Pandemi dönemi sonrasında elektrikli araçlar, günlük yaşantımızın ayrılmaz bir parçası olarak hızlı bir şekilde benimsenmekte. Farklı marka ve modellerin artışıyla birlikte, şarj istasyonlarına olan gereksinim de büyük bir ivme kazandı. Ancak sektör uzmanları, şarj istasyonu kurma sürecinin yalnızca maliyet açısından değil, ayrıca altyapı bakımından da oldukça zorlu olduğunu belirtiyor.

Yüksek Maliyet ve Altyapı Sorunları

Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, Dünya gazetesine yaptığı açıklamada, “Günümüzde bir şarj istasyonu kurmanın yüksek maliyetleri var. Ancak daha büyük bir zorluk, bu istasyonların altyapısını hazırlamakta yatıyor. Akaryakıt istasyonu kurmak çok daha kolay hale geldi.” şeklinde konuştu.

Şarj İstasyonu Kurulumu

Ruhsat Almanın Zorluğu

Koca, akaryakıt istasyonu kurmanın görece kolay olduğunu belirtirken, en büyük sorunun ruhsat alımında yattığını ifade etti:

  • “Ruhsat almak zor, ancak şarj istasyonu için gereken izin süreçleri daha karmaşık. Yer iyi olabilir, fakat altyapı eksiklikleri ortaya çıkıyor. Örneğin; güçlü bir elektrik akımına erişim olmadan bir şarj istasyonu kurmak imkansız hale geliyor.”

Şarj istasyonlarının sayısının artmasına rağmen birçok işletmenin kapandığını belirten Koca, sektörde isim bulmanın da giderek zorlaştığını vurguladı.

Yatırım ve Lojistik Zorlukları

“Para tek başına yeterli değil, bu işin birçok boyutu var.” diyen Koca, yatırım yapmanın yeterli olmadığını ve daha iyi bir yazılımın gerektiğini aktardı. Bunun yanı sıra, şarj istasyonlarının hızla kapanmasının arkasında yatan sebeplerden birinin de aşırı rekabet olduğunu söyledi.

Şarj İstasyonlarına Fon Sağlama Çabası

Koca, “Biz bu sektörde yürüyemeyen şirketleri satın almak amacıyla bir fon oluşturduk. Bugün piyasada yaklaşık 200 şarj şirketi var ama bu sayı hızla 30 kadarına düştü. Yine de isim bulmakta zorluk çekiyoruz çünkü sektör oldukça kalabalık.” diyerek sektördeki rekabetin büyüklüğünü ortaya koydu.

Sektördeki Rekabet

Şarj İstasyonu Yatırımları ve Maliyetler

Koca, şarj istasyonlarının maliyetinin lokasyona ve ihtiyaç duyulan cihaz sayısına göre değiştiğini belirtti:

  1. “Bir istasyon kurabilmek için en az 50 cihaz bulundurmak gerekiyor. Mali ihtiyaçlar 20-25 bin euro’dan başlarken, bu tutar bazı durumlarda 1 milyon euroya kadar çıkabiliyor.”

Elektrik Sorunları ve Sektörel Planlamalar

Koca, Türkiye’de elektrik altyapısının sıkıntılı olduğunu ve bu durumun şarj istasyonları için büyük engeller oluşturduğunu ifade etti:

“Enerji üretiminde birçok sorunla karşı karşıyayız. Türkiye henüz planlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştiremiyor, bu sebeple güç yetersizliği sık yaşanan bir gerçek.”

Teknolojik Gelişmeler ve Kullanıcı Deneyimi

Koca, şarj istasyonlarını daha kullanıcı dostu hale getirmek için, uygulamalar ve sistemler geliştirilmesi gerektiğini belirtti. Ayrıca, kredi kartı kullanımının yaygınlaşması durumunda uygulama indirme zorunluluğunun ortadan kalkacağını düşündüğünü sözlerine ekledi.

Şarj İstasyonlarında Eğlenceli Deneyimler

“Hızlı şarj süreleri 30 dakika ile 1 saat arasında değişiyor. Bu süreyi daha eğlenceli hale getirmek için şarj istasyonlarımızda kafe alanları oluşturmayı planlıyoruz.” diyen Koca, araç sahiplerinin bu süreleri verimli bir şekilde değerlendirmesi için çeşitli imkanlar sunduklarını anlattı.

Eğlenceli Şarj İstasyonu

Devlet Destek ve Hedefler

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye genelinde şarj noktalarının artacağını duyurarak, “Hızlı şarj altyapısını destekleyeceğiz” ifadelerini kullandı. Ülkede 12.000 hızlı şarj istasyonu kurulması hedefleniyor.

“Bu alanda yapacağımız çalışmalar, elektrikli araç kullanıcılarının zorluklarını azaltacak” diyen Kacır, Türkiye’nin elektrik alt yapısını güçlendirerek çevreci ulaşım araçlarının kullanımını desteklemeyi amaçlıyor.

“`

Related Posts

Halkı değil şirketleri kurtarmışlar!

Aldıkları ücreti yüksek enflasyona yediren bordrolu çalışanların sırtındaki yük bir tek bu değilmiş. Vergiyi de en çok ücretli çalışanlar ödedi. Şirketlerden alınan kurumlar vergisinin toplam vergi gelirlerindeki payında düşüş yaşanıyor. GELİR …

Seferihisar Belediyesi’nde imzalar atıldı: İşte en düşük işçi maaşı

Seferihisar Belediyesi’nde en düşük işçi maaşı 47 bin TL oldu.

Ünye Devlet Hastanesi’nde elektrikli araç şarj istasyonu hizmete girdi

Hakan YILDIZ – ORDU / YENİÇAĞ Tamamen yerli ve milli bir marka olan Trugo tarafından kurulan istasyon, hem hastane personelinin hem de tüm Ünye halkının kullanımına açık olacak şekilde tasarlandı. Aynı anda iki araca hizmet verebilen istasyon, hızlı …

Borsa’da kurak günler: Şirketlerin yarısı zararda

Borsada bilanço dönemi yarın bitiyor. Bugüne kadar bilançosunu açıklayan ve enflasyon muhasebesi yapan 282 şirketin 137’si zarar etti. Bu sayıya göre şirketlerin yüzde 48,58’i zarar açıklamış oldu. Geçen yıl aynı dönemde bu oran yüzde 36 seviyesindeydi.

Görünüşleri büyülüyor, masrafları cep yakıyor! Otomotiv uzmanı uyardı: Bu 2 Alman aracından uzak durun

Alman otomobillerinin prestijli imajı ve göz alıcı tasarımları, özellikle ikinci el pazarında pek çok sürücüyü cezbediyor. Ancak otomotiv uzmanı Chris Pyle’dan gelen uyarı, bu büyünün pahalı bir hayal kırıklığına dönüşebileceğini gösteriyor.

20 dönümlük arazide 40 ton hasat yaptı: Kilosunu 100 TL’ye satıyor

Samsun’un Çarşamba ilçesinde yaşayan çiftçi Sefa Sezgin, dedesinden kalma 20 dönümlük bahçede şeftali üretimi yapıyor. Samsun Haber’in haberine göre sabahın ilk ışıklarıyla beraber işe koyulan çiftçi Sezgin, don kabusunun vurduğu kış ayına rağmen …